GRUPA 1

Kontakt mailowy grupy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na m-c

Wrzesień

 

Pierwszy raz w przedszkolu

Wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad higieny, zgłaszania potrzeb fizjologicznych, do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków. Udział w zabawach kierowanych, ruchowych, sprzątanie zabawek po skończonej zabawie. Poznawanie imion kolegów i koleżanek z grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych,  kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie. Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie. Poznawanie najbliższego otoczenia.

 

Żegnamy wakacje

Uczestniczenie w zabawach ruchowych i twórczych. Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków. Przeżywanie i wyrażanie emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami. Uczenie się współdziałania z innymi dziećmi, integrowanie się z grupą, Wykonywanie prac plastycznych. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.

 

Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień

Uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, spożywania posiłków, zdejmowania i zakładania ubrania. Obdarzanie uwagą rówieśników, znajomość imion dzieci z grupy. Obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,  rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców.  Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – korzystanie z dziecięcej biblioteczki, dbanie o książki.  Doskonalenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych (śpiewanie piosenki, powtarzanie rymowanek).

 

 

Cuda na ziemi

Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych i logopedycznych. Doskonalenie motoryki małej podczas zabaw drobnymi przedmiotami, układanie prostych konstrukcji z klocków. Wyrażanie siebie poprzez impresję plastyczną i muzyczną, rozwijanie poczucia rytmu. Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów. Podejmowanie aktywności poznawczej – oglądanie ilustracji w książkach i czasopismach.