GRUPA 4
Kontakt mailowy grupy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MARZEC 2021:
NASZE ZWIERZĘTA
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej o zwierzętach i ich cechach świadczących o dostosowaniu do środowiska, w którym żyją.
- wzbudzanie uczuć empatycznych w stosunku do zwierząt i uświadomienie konieczności respektowania ich praw.
- zapoznanie z potrzebami zwierząt i sposobami opieki nad nimi.
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za warunki życia posiadanych zwierząt.
- podejmowanie samodzielnych aktywności poznawczych, m.in. zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii
WAŻNA SPRAWA - ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- wprowadzenie w świat uniwersalnych wartości moralnych oraz uświadomienie znaczenia odpowiedzialności w życiu każdego z nas.
- rozumienie konieczności rzetelnego wypełniania obowiązków i przyjętych zobowiązań zarówno w rodzinie, jak i poza nią.
- wdrażanie do poszanowania świata przyrody i opiekuńczego stosunku do zwierząt.
- budowanie pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej opartych na wzajemnym zaufaniu i odpowiedzialności
- rozwijanie kompetencji cyfrowych
OZNAKI WIOSNY
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata.
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marca
WIOSNA WOKÓŁ NAS
- uwrażliwienie na piękno przyrody
- poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny
- zwrócenie uwagi na prawidłowy ubiór do pory roku
- zwrócenie uwagi na kolor i piękno przyrody w wiosennej szacie
- zakładanie hodowli w kąciku przyrody oraz nabieranie nawyku systematycznego dbania o nie i obserwowania ich
- doskonalenie umiejętności odczytywania informacji przedstawionych za pomocą symbolicznego zapisu.
RADOSNA WIELKANOC
- przybliżenie tradycji i symboli Świąt Wielkanocnych oraz poznanie obyczajów własnego regionu
- rozbudzenie chęci kultywowania zwyczajów i aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
- kształtowanie wrażliwości estetycznej podczas podejmowania różnorodnych działań plastycznych
- wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną oraz uświadomienie znaczenia rodzinnych spotkań
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
LUTY 2021:
1. ZIMOWE SPORTY
- poznaje zimowe dyscypliny sportowe
- rozumie wpływ aktywności fizycznej, hartowania na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie
- poznaje zasady bezpiecznej zabawy zimą, zna zagrożenia płynące z niewłaściwego zachowania na śniegu i lodzie
- propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia
2. KARNAWAŁOWE SZALEŃSTWO
- uczestniczy w wydarzeniu przedszkolnym – balu karnawałowym
- rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej
- rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej
- podejmowanie samodzielnych aktywności poznawczych, m.in. zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii
3. POMAGAMY PTAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ
- wzbogacenie i usystematyzowanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków oraz ich sposobu przygotowywania się do zimy
- rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie przyrody związanych z aktualną porą roku
- rozwijanie zainteresowania badaniem i obserwowaniem przyrody przy zachowaniu zasad nieingerowania w obserwowane środowisko
- rozwijanie kompetencji cyfrowych
4. W DRODZE DO SUKCESU
- uświadomienie dzieciom znaczenia wytrwałości i pracowitości w dążeniu do celu.
- wyrabianie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości.
- dostarczenie pozytywnych wzorców zachowań i postaw na podstawie literatury, faktów z życia znanych osób, które osiągnęły życiowy sukces.
- wdrażanie do przestrzegania przyjętych reguł oraz rozwijanie odporności emocjonalnej w sytuacji pojawiających się problemów, przegranej
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
STYCZEŃ 2021:
1. NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ, WIĘC Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ
- rozwijanie kompetencji cyfrowych
- odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;
- dowiadywanie się o istnieniu kalendarzy jako miary czasu
- zapoznanie z pojęciem Nowy Rok, noworocznymi tradycjami
2. MOJA RODZINA
- rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny
- podawanie informacji na temat swojej rodziny (imiona, zawody)
- poznanie takich wartości moralnych jak: szacunek, uczciwość, szczęście, przyjaźń, miłość
- dążenie do przeżywania wymienionych wartości moralnych
3. KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA, BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA
- odczuwanie więzi emocjonalnych z Babcią i Dziadkiem
- odczuwanie potrzeby okazywania miłości sowim dziadkom
- dostrzeganie codziennych czynności wykonywanych przez dziadków
4. ZDROWIE JEST NAJWAŻNIEJSZE
- Dostarczenie dzieciom wiadomości o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu
- Kształtowanie i utrwalanie prawidłowych nawyków żywieniowych
- Rozumienie potrzeby wizyty u lekarza w celach profilaktycznych lub w wypadku odczuwania objawów choroby
- Dostarczenie wzorców prawidłowego zachowania podczas wizyty u lekarza w celu eliminowania niechęci i lęku
- Wdrażanie do systematycznego dbania o higienę ciała i jamy ustnej
- Uświadomienie znaczenia przebywania na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportów zimowych
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ 2020:
1. MIKOŁAJ ZAPRASZA DO SWOJEJ KRAINY
- zapoznanie dzieci z historią związaną z osobą Św. Mikołaja
- odczuwanie potrzeby okazywania ciepłych uczuć bliskim osobom
- wskazywanie i nazywanie części garderoby
2. ZGODA WSZYSTKIM POTRZEBNA
- uświadomienie dzieciom najczęstszych przyczyn i sytuacji sprzyjających powstawaniu konfliktów
- doskonalenie umiejętności szukania racjonalnych rozwiązań konfliktów w relacjach społecznych
- wzmacnianie kontroli emocjonalnej w sytuacjach trudnych
3. CHOINKOWE CZARY
- odczuwanie szczególnego nastroju świątecznego
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich
- odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;
4. W CAŁYM DOMU PACHNIE LASEM, BO JUŻ ŚWIĘTA SĄ ZA PASEM
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
- odczuwanie potrzeby okazywania ciepłych uczuć bliskim osobom
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
5. ZIMOWY CZAS – ZABAWY CZAS
- poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
- zwrócenie uwagi na kolor i piękno przyrody w zimowej szacie