GRUPA 1
Kontakt mailowy grupy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
Marzec
Jak woda kapie, dzwoni i gra?
• dostrzega zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie.
• nabywanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięsni dłoni,
• Maszerowanie w rytm muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku
• Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
• Nieprzeszkadzanie innym podczas zabawy: podejmowanie próby wspólnych zabaw
· Rozpoznaje zwierzęta wodne i charakterystyczne cechy ich wyglądu.
· Naśladuje odgłosy przyrody, słucha muzyki
· Rozwija wyobraźnię, tworząc prace plastyczno-techniczne i konstrukcyjne.
· Uczestniczy w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie
Kto mieszka w wiejskiej zagrodzie?
· Słucha tekstu literackiego,
· Poznaje wybrane gatunki zwierząt gospodarskich.
· Naśladuje głosy i sposób poruszania się wybranych zwierząt.
· ćwiczy narządy mowy podczas naśladowania głosów zwierząt,
· Rozumienie, że nie można zwierzętom zadawać bólu
Kogo zmoczył wielkanocny zajączek? (temat na dwa tygodnie)
· poznaje zwyczaje i tradycje wielkanocne
· uczestniczy w zabawach badawczych i próbuje samodzielnie wyciągać wnioski
· wzmacnia więź emocjonalną z członkami rodziny
· doskonali umiejętność rozumienia i stosowania określeń dotyczących położenia w przestrzeni
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC
Luty 2021r.
Gr. I
Temat kompleksowy: W kosmosie
· rozwijanie zainteresowań poznawczych tematyka kosmosu,
· przelicza w możliwym dla siebie zakresie
· kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami
· doskonalenie umiejętności kolorowania
· rozwijanie logicznego myślenia
· rozwijanie percepcji słuchowej
Temat kompleksowy: Kogo spotkam na balu?
· Rozwija zainteresowanie książkami, z uwagą słucha utworów literackich.
· Zapoznanie dzieci z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania.
· Utrwala znajomość kolorów, grupuje elementy wg koloru
Temat kompleksowy: Gdzie jest kraina czystości?
· Dostrzega znaczenie wody w utrzymaniu higieny osobistej i czystości otoczenia
· Wie, jak dbać o zęby i że należy poddawać je leczeniu
· Posługuje się określeniami długi, krótki
· Stara się przewidywać skutki swojego zachowania
· Kształtowanie czynności samoobsługowych: zakładanie, zdejmowanie kurtek , butów…
Temat kompleksowy: Kto jest zdrowy jak ryba?
· Wdrażanie do zgodnej zabawy, stosowanie zwrotów grzecznościowych
· Nabywa samodzielności w codziennych sytuacjach
· Wie, jak dbać o zdrowie i że należy poddawać się leczeniu
· rozumie konieczność korzystania z pomocy lekarza podczas chorób
· Integruje się z grupą
· Słucha wiersza i udziela odpowiedzi na zadane pytania
· rozwija sprawność manualne
· doskonali czynności samoobsługowe
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC
Styczeń 2021r.
Gr. I
Temat kompleksowy: Zima dobra czy zła?
· Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
· Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich np. opady śniegu
· Wie, jak pomagać ptakom przetrwać zimę
· Uczestniczenie we wspólnych zabawach
Temat kompleksowy: Zimowe zabawy
· Wdrażanie do zgodnej zabawy, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
· Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych. Poznanie właściwości śniegu w czasie zabaw na dworze.
· Wypowiadanie się na temat ulubionych zabaw zimowych dzieci oraz sportów jakie można uprawiać zimą.
· Umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania, stosownie do pogody.
· Kształtowanie czynności samoobsługowych: zakładanie, zdejmowanie kurtek , butów…
Temat kompleksowy: Kocham Babcię, kocham dziadka
· Nazywanie członków swojej rodziny i opowiada co z nimi lubi robić :mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek,
· Zna imiona członków rodziny.
· Okazywanie szacunku osobom starszym
· Stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji
· Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Temat kompleksowy: Mokre czy suche?
-
· Uczestniczy w zabawach badawczych i eksperymentach,
· Wypowiada się na dany temat, mówi pełnymi zdaniami,
· Współpracuje z grupą w czasie zajęć i zabaw,
· Zna właściwości wody i jej funkcje w życiu zwierząt i roślin,
· Rozpoznaje i nazywa pojazdy wodne.
Grudzień 2020r.
Gdzie jest gorąco i pachnąco?
· poznawanie czynności, jakie wykonuje kucharz, zwrócenie uwagi na ubiór tej osoby
· wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów; uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la; powtarzanie z pamięci rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
Kiedy jest nam ciepło i miło?
• nazywa części garderoby. Wie, jak należy się ubierać zimą.
· doskonali samodzielność w zakresie ubierania i rozbierania.
· poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
· poznaje określenie krótki-długi
O czym marzy pierwsza gwiazdka? (temat na dwa tygodnie)
• poznaje urządzenia elektryczne: odkurzacz
• poznaje tradycje i zwyczaje świąteczne.
• wykonuje ozdoby świąteczne
•nazywanie barw podstawowych
• rozpoznaje i nazywa części garderoby
· recytowanie indywidualnie i zbiorowo krótkich wierszy
Witamy Nowy Rok
•poznaje tradycje noworoczne
•uczestniczy w zabawach w rytm muzyki oraz powtarza prosty układ taneczny
• kształtowanie pamięci
· wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu