MAJOWA ŁĄK

 1. Kwiaty - ćwiczenia motoryki narządu artykulacyjnego.

 Należy wydrukować kartę pracy z kwiatami. Dziecko koloruje kwiatek i wykonuje znajdujące się na nim ćwiczenie.

 2. Pachnąca łąka - ćwiczenia oddechowe.

 Należy przygotować: chusteczki higieniczne, kolorowe flamastry, taśmę klejącą, olejki zapachowe (lub perfumy).

 Dziecko kolorowymi flamastrami (w jasnych kolorach) ozdabia chusteczki higieniczne, rysując na nich np. kropeczki. Z pomocą dorosłego formuje z chusteczek kwiaty – chwyta palcami chusteczkę pośrodku, zwija ją nieco i z pomocą dorosłego skleja taśmą. Dorosły nasącza chusteczki odrobiną np. olejku zapachowego (lub perfumami) i układa przed Dzieckiem wykonane kwiaty. Dziecko pochyla się nad wiosennymi kwiatami i je wącha – wciągając powietrze nosem, wydychając ustami.

 Zabawę można urozmaicić poprzez wprowadzenie zagadek zapachowych: dzieci odgadują z kwiatka, w którym kolorze poczuły zapach.

 3. Mieszkańcy łąki - zagadki dźwiękowe.

 Interaktywna gra. Aby usłyszeć dźwięk, należy kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu. Po wysłuchaniu nagrania, dziecko wybiera odpowiedź klikając na odpowiednie zdjęcie.

https://view.genial.ly/5eb3f6c82d993f0d2458c64d/learning-experience-challenges-na-lace-jakie-zwierze-slyszysz?fbclid=IwAR1rYYqXj6gv1w1beMKMn6mQtR2o4OTnUmDjNvFcxtigbtwFyQTxQi97ZBo

4. Zabawa w motylki  - zabawa muzyczna z pokazywaniem.

M. Solaniec

Zabawa w motylki

 Jesteśmy motylki, cały dzień fruwamy, cały dzień fruwamy
Najładniejsze kwiatki na łące szukamy Skrzydełko, skrzydełko, nóżki i wąsiki
Fruwają motylki w takt muzyki
Opis: Dzieci zamieniają się w motyle, biegają w różnych kierunkach. Zatrzymują się podnoszą jedną, potem drugą rękę, dotykają nóżek, pokazują wąsiki i odfruwają.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=NFvfoCdPQWU

5. Motyle - dokańczanie wzoru.

Należy wydrukować kartę pracy z motylami. Dziecko uzupełnia wzory na skrzydłach motyli tak, aby na prawym i lewym były identyczne.

 Wzory można wylepić plasteliną lub pokolorować kredkami.

6. Biedronka – grafomotoryka.

 Dziecko poprawia po śladzie i koloruje biedronkę.