Czwartek 16.04.2020

„Co tak pachnie?” – zagadki zapachowe, rozpoznawanie zapachów, kojarzenie zapachu z konkretną rzeczą. Umieszczamy w pojemnikach różne przedmioty które mają zapach, zasłaniamy dzieciom oczy, dzieci zgadują co wąchają np. obrana pomarańcza, piernik/przyprawa do piernika, pasta do zębów

„Powietrzna orkiestra” – gra na różnych przedmiotach, np. dmuchanie w butelki, pocieranie, potrząsanie torebkami foliowymi, kartkami, klepanie dłońmi w nadmuchany balon (jak w bębenek), wypuszczanie powietrza z balonu. Dzieci poznają dźwięki, które mogą wydobyć z różnych przedmiotów.

Pomoce: butelki, torebki foliowe, kartki, balony

„Czy to chmury, czy piórka?” – zabawa ruchowa i gra na instrumentach przy rymowance. Dzieci uczą się rymowanki:

Jedna, druga, trzecia chmurka,

(liczą chmurki na swoich palcach)

chmurki lekkie są jak piórka.

(rysują w powietrzu fale)

Następnie recytują rymowankę w postawie stojącej i dodają do gestów (w drugim wersie) obrót wokół własnej osi. Na koniec  rozdajemy dzieciom dzwonki diatoniczne lub grzechotki.  Podczas recytowania słów pierwszego wersu dzieci trzykrotnie delikatnie uderzają pałeczką w dowolną sztabkę. Na słowo: chmurka– unoszą pałeczkę i mówią drugi wers. Następnie wykonują glissando w górę lub w dół (szybkie potarcie pałeczką wszystkich sztabek po kolei).

Pomoce: dzwonki diatoniczne (lub klawesy i grzechotki

Pozdrawiam

Ewa Dylewska