28.04.2020 Temat: Siła odwagi.

1.„R czy L?” – zabawa logopedyczna. Nauczyciel, rodzic przedstawia dzieciom przykładową listę wyrazów zaczynających się literami r lub l (po kilka):

– rak, ręcznik, rosół, rabarbar, rower, ryby, rakieta, ręce, ramka

– laska, lody, lis, lustro, las, lina, latarka, lizaki, leżaki, latawiec, latarka, lupa

Następnie losowo wymawia wyrazy. Dzieci ustalają, jaką głoską zaczyna się dany wyraz.

2.„Ł na końcu i na początku” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej wyrazów. Nauczyciel, rodzic pokazuje dziecku obraz graficzny małej i wielkiej litery ł, następnie rozkłada na dywanie kartoniki z różnymi wyrazami zawierającymi literę ł  i takimi, w których ta litera nie występuje. Dziecko ogląda kartoniki z wyrazami i wskazują te z literą ł, a następnie grupują je (ł na początku, w środku, na końcu).

3. „Rycerskie opowieści” – zabawa słowna z wykorzystaniem metody niedokończonych zdań. Nauczyciel, rodzic proponuje dzieciom wspólne układanie opowieści o odważnym rycerzu. Wypowiada kilka pierwszych zdań. Dzieci liczą wyrazy w każdym zdaniu i układają odpowiednią liczbę kółek, kresek.

- Rycerz muszą być odważny i honorowy.

- Każdy prawdziwy rycerz powinien nosić zbroję i hełm.

- Rycerz musi potrafić doskonale  obsługiwać się mieczem .

- Rycerz nigdy nie poddają się.

- Rycerz chroni króla przed niebezpieczeństwem.

- Rycerz  pomaga także tym słabszym.

4.„Kwiecień plecień…” – obserwacje pogodowe i przyrodnicze. Dzieci obserwują zmiany pogodowe i przyrodnicze.

Następnie odnoszą się do przysłowia: Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata i analizują jego znaczenie.

5. Zabawy ruchowe :

„Poturlaj do mnie” - ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu. Rodzic z dzieckiem leżą przodem, zwróceni do siebie twarzami, w odległości około 1,5 m od siebie. Ćwiczenie polega na turlaniu piłki oburącz do siebie, odrywając klatkę piersiową od podłogi.

„Zagrajmy w łapki” - ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu. Dziecko z rodzicem leżą przodem, twarzami do siebie. Dziecko kładzie dłonie grzbietami na podłodze, to ono będzie zbijało. Rodzic swoimi dłońmi przykrywa dłonie dziecka, jego zadanie będzie polegało na uciekaniu przed zbiciem. Uniknięcie zbicia jest możliwe przez cofnięcie rąk, z jednoczesnym ugięciem ich w łokciach. Podczas ćwiczenia należy pamiętać o uniesieniu klatki piersiowej
i niedotykaniu łokciami podłoża. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zamieniając się rolami.

6. Karty pracy :Matematyka

 

 Pozdrowienia i powodzenia Barbara Stachowska