20.04.2020r. Temat: Strażnicy przyrody.

Ćw. 1.  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

Posłuchaj piosenki. Oto jej tekst.

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

Ćw. 2. Odpowiedz na pytania:

Jaki nastrój jest tej piosenki?

Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

Ćw. 3.

Zabawa dramowa – My, drzewa.

Zamieniacie się w drzewa. Poproś rodzica o opowiedzenie, co działo się z lasem, drzewami, a następnie wciel się w role drzew.

Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

Ćw.4. Posłuchaj wiersza Agaty Widzowskiej "Strażnicy przyrody".

Załącznik nr 1 i 2. Pokoloruj zwierzęta.

Odpowiedz na pytania:

Co robiły dzieci w lesie?

Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

Jak wy zachowujecie się w lesie?

Ćw. 5.

Poproś rodzica albo spróbuj sam przygotować na dużej kartce szablon drzewa. Na środku drzewa napisz słowo LAS. A w wolnych miejscach napisz (lub poproś kogoś dorosłego o pomoc) skojarzenia ze słowem LAS.

Ćw. 6.

Zapoznanie z literką "H, h"                                 

Przyjrzyj się literce "H". Załącznik nr 3.Zwróć uwagę na literę małą i wielką, drukowaną i pisaną. Spróbuj podać wyrazy zaczynające się od głoski "h".

Podziel te wyrazy na sylaby a następnie na głoski. Spróbuj palcem wskazującym prawej ręki napisać wielką i małą literkę "H" w powietrzu, na stole i na podłodze. Ta samą czynność powtórz lewą dłonią.

Ćw. 7.

Ćwiczenie grafomotoryczne- dobrze zatemperowanym ołówkiem popraw literkę "H" po śladzie a następnie spróbuj samodzielnie ją napisać.

Załącznik nr 4.

 

Powodzenia!

M. Szaraniec