15.04.2020  Temat: Tyle stóp, tyle kroków

 

Ćw. 1.

Zapoznaj się z wyglądem literki "Ż,ż". ( załącznik nr 1). Spróbuj napisać literkę palcem w powietrzu a następnie na podłodze. Czy znasz jakieś wyrazy, które zaczynają się od głoski "ż"?( np. żaba, żyrandol, żonkil, Żaneta, żurawina, żelazko, żubr, żuraw, żurek, żyrafa). Podziel wymienione wyrazy na sylaby a następnie na głoski.

Ćw. 2.

Spróbuj poprawić po śladzie literkę "Ż". A następnie napisz ją samodzielnie.

Załącznik nr 2

Ćw. 3.

Przeczytaj razem z rodzicem:

Kura gdacze, kaczka kwacze –

goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

– Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka

i już słychać go z daleka.

Koza meczy:

mee, mee, mee…

– Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio, gęsi, a sio, kury! –

Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi.

– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była.

Ćw. 4.

Opowieść ruchowa przy muzyce – Wycieczka na wieś.
Poproś rodzica o przeczytanie.

Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie. (Dzieci maszerują  w rytmie wybranego

przez niego nagrania wesołej melodii). Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar.

Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki. (dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy). Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swoje gniazdo. (Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę, naśladują charakterystyczne ruchy i klekot bociana).

Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy

zbóż. (Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwięki bębenka. Na hasło: Rośniemy,

dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli wstają).

Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. (dzieci naśladują ruchy zajączków). W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słoneczka. (Unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońca kielichy kwiatów). Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków. (Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają ręce na przeponie i miarowo oddychają).

Ćw. 5.

Zmierz razem z rodzicem szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc. Dlaczego wyszły wam różne pomiary? Czy Wasze stopy są jednakowej długości?

Teraz zmierzcie dywan krokami. Czy wyszły Wam takie same pomiary? Z czym związana jest długość Waszych kroków?

 

 

Pozdrawiam

Magdalena Szaraniec