„Święto Dziecka”  Scenariusz zajęć rytmicznych dla  dzieci 5 - 6 letnich

 Witam ponownie ! Kochane dzieci ! Drodzy rodzice !

 1 czerwca  jak co roku  obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka. Dzień ten jest ulubionym dniem w kalendarzu wielu dzieci. 

 Tradycyjnie rodzice obdarowują swoje pociechy mniejszymi bądź większymi upominkami.

 W dzisiejszych w zajęciach zapraszamy rodziców do zabawy ze swoimi pociechami .

1.Powitanie. Śpiewamy i wykonujemy  sugerowane ruchy „Piosenka na dzień dobry

https://www.youtube.com/watch?v=ENacz_leLWI

2. Ćwiczenia rytmiczne „Wysoko, nisko”

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU&t=351s

Wykonujemy ćwiczenia proponowane  w prezentacji. Ćwiczą dzieci z rodzicami

3. Nauka piosenki  M. Jeżowskiej„Wszystkie dzieci nasze są”

https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

 Tekst

Ach, co za smutas leje łzy
Lalki w płacz, misiek zły
O już się śmieje, nosek mu drży
Deszczyk był a teraz wyschły łzy
Niebo rozjaśnia się samo
Mały uśmiech, jak tęcza
Już dobrze, mamo!

Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi

Wszystkie dzieci nasze są
Borys, Wojtek, Marysia, Tom
Niech małe sny spełnią się dziś
Wyśpiewaj marzenia, a świat
Będzie nasz!

Choć nie rozumiem mowy twej
Czytam lęk, czytam śmiech
Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz
Otwórz nim nieśmiałość naszych słów
Ważny jest serca alfabet
Ciepły uśmiech, jak słownik
Jesteśmy razem!

Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi

Nie jesteś sam
Nasza piosenka ciągnie za rękaw
Podaj mi dłoń i z nami stań
Nie ma dziś granic nasz dom

Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi

Wszystkie dzieci nasze są
Borys, Wojtek, Marysia, Tom

Dzieci:

 - słuchają melodii i tekstu piosenki

-  uczą się  linii melodycznej na sylaby la, la , la

-  powtarzają piosenkę z nauką zwrotek i refrenu

- „grają” akompaniament  klaszcząc na „raz”, a na „dwa” uderzając o kolana.

 - przy powtórzenie piosenki dzieci naśladują grę na wymyślonych instrumentach np. gitarze, trąbce itp.

4. Proponuje wspólne zabawy rodziców z dziećmi.

- „Gazetowe zabawy”. Potrzebna będzie gazeta

https://www.youtube.com/watch?v=axlMxiDnT60&t=12s

- „Zabawy balonowe”. Potrzebne będą balony

https://www.youtube.com/watch?v=kCWrTLSDEOs

5. Czas na chwile relaksu. Proponuje wysłuchać piosenkę „Dzieci świata”

https://www.youtube.com/watch?v=O9qmQxUwpVo

Prawda, że ładna piosenka w wykonaniu dzieci

6. Jeszcze jedna piosenka M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

Tekst

Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami

Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!…

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie każda mama
Każdy tata chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Nie patrz na to
W jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę, naprawdę, naprawdę się nie liczy!

Rodzice wykonują piosenkę wraz z dziećmi bawiąc się w zabawie ruchowej  w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

7.Czas na wyśpiewane życzenia” Zaczarowanyświat dziecięcych lat”

Dół formularzahttps://www.youtube.com/watch?v=WZHMiS5649w

Rodzice mogą przeczytać umieszczone w prezentacji życzenia skierowane do dzieci

Zapraszamy do wspólnej, wesołej zabawy !

Udanej nauki i zabawy ! Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !

Pozdrawiam Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki

 

.