Cele i zadania przedszkola: 1.Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z Ustawy o Systemie Oświaty oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, a w szczególności podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 2.Zapewnia opiekę, wychowanie i nauczanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. 3.Zapewnia wszystkim dzieciom pełny rozwój umysłowy, moralno-społeczny, emocjonalny oraz fizyczny zgodnie z ich możliwościami i potrzebami psychofizycznymi w warunkach poszanowania godności osobistej, z wykorzystaniem własnej inicjatywy dziecka. 4.Realizuje bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie, co najmniej podstawy programowej w oparciu o program wychowania przedszkolnego zatwierdzony przez MEN oraz programy wspomagające zgodne z podstawą programową. 5.Zapewnia organizację zajęć dodatkowych z uwzględnieniem w szczególności potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. 6.Kształtuje umiejętności współżycia i współdziałania w zespole niejednorodnym, uczy poczucia odpowiedzialności za drugiego człowieka. 7.Umożliwia dzieciom wychowanie w poczuciu przynależności narodowej, etnicznej, językowej i religijnej. 8.Wspomaga indywidualny rozwój dziecka oraz współdziała z rodziną w przygotowaniu do nauki w szkole, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych uwzględnia stopień i rodzaj niepełnosprawności. 9.Udziela dzieciom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez współpracę z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną, z innymi specjalistami na terenie placówki oraz instytucjami działającymi na rzecz dzieci. 10.Konsekwentnie przestrzega praw dziecka oraz upowszechnia wiedzę o tych prawach. 11.Zapewnia wychowankom bezpieczne i higieniczne warunki nauki oraz opiekę. 12.Zapewnia wychowankom prawo do właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo -edukacyjnego uwzględniając zasady zaspokajania potrzeb dziecka, aktywności oraz indywidualizacji. 13.Sprawuje opiekę nad dziećmi dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku, zainteresowań i możliwości rozwojowych dziecka, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych. 14.Zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola, stosując w swoich działaniach przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy i nauki oraz przepisy przeciwpożarowe. 15.Współpracuje z ośrodkami psychologiczno-pedagogicznymi i poradniami specjalistycznymi zapewniając w miarę potrzeb konsultacje i pomoc. 16.Dyrektor Przedszkola powierza każdy oddział przedszkolny opiece dwóch, w wyjątkowych sytuacjach trzech nauczycieli. 17.Liczbę nauczycieli w poszczególnych oddziałach, co roku zatwierdza organ prowadzący. 18.W oddziale mieszanym dla dzieci trzyletnich i czteroletnich, przy minimum dziesięciorgu 3 - latków zatrudniona jest dodatkowa pomoc nauczyciela. 19.W miarę możliwości organizacyjnych oraz dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności, nauczyciele prowadzą swój oddział przez wszystkie lata pobytu dzieci w przedszkolu. 20.Szczegółowe zadania przedszkola i sposób ich realizacji ustalony jest w programie rozwoju placówki, planie nadzoru pedagogicznego oraz w planach pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych.
|